Cesta: Aktuality / GASTRONEWS: 4. Mezinárodní veletrh G+H / -1.


4. Mezinárodní veletrh G+H / -1.

GastroNews.cz  Autor: Jiří Řezáč z Větrníku

Brněnské veletrhy

Podíváme-li se na letošní veletrh uvedeného názvu, známý pod zkratkou G+H, zkusme jej vidět pohledem ekonomů brněnského veletrhu na poříčí řeky Svratky. Tolikrát skloňované slovo krize bylo bezesporu výstražným mementem v hospodářské rozvaze s tvorbou nejedné vrásky na čele kompetentních činitelů v příslušném oboru. Napříč tomu že bouře rozmarů dokáže pustošit mnohé útvary přírodních uskupení či výtvorů lidské činnosti, přesto i těm nejničivějším silám dokáže s úspěchem vzdorovat objekt s pevným fundamentem a kvalitně provedenou konstrukcí, jak jsme se mohli přesvědčit v druhé půli 10. týdne letošního roku při pořádání G+H a Vinexu. Kamže míří moje slova? Do prostoru lehce průkazné statistiky, hovořícím o vzestupném údaji proti minulu, kdy by v krizovém období současna dal ruku do ohně když ne nikdo, tak málokdo, a která svými výslednými čísly překonala očekávání i těch největších optimistů. Jenom předběžné výsledky předbíhají téměř o 14 procent návštěvnost proti roku 2007! Podíváme-li se do útrob veletržních pavilonů, nejenže nalezneme množinu vystavovaných exponátů, ale i designovou atraktivnost prostředí snoubící se mnohdy s důvtipnou nabídku neotřelého novotvaru.

Jihomoravská metropole se dozajista neopoměla připomenout a pochlubit zároveň tím, co jí dělá českou VIP exkluzivitou prostřednictvím božího daru révy vinné, mající pro svůj buket, barevnost a čarovnou chuť vyhrazen prostor jednoho pavilonu a zároveň pro svůj význam a neobyčejný diváckým zájem vystoupila do výšin veletržního názvu VINEX.

Ale ani zde ještě není možné končit, protože vývoj a pokrok všeho druhu má svůj sedmimílový nezastavitelný krok a nejinak tomu bylo i na G+H v Brně, kde již s dlouholetou pravidelností se představují mistři kuchařského a cukrářského řemesla, kteří spolu s kolegy číšníky proklamují nekonečný prostor lidské tvořivosti v gastronomickém odvětví.

Tradiční největší česká juniorská kulinářská soutěž Gastrojunior, pro tentokrát premiérově obohacena o významné cukrářské klání Cukrář roku - Braun Cup, byla kvalitním akčním vrcholem čtyřdenního pořádání veletržní slavnosti v Brně.

Vzestupný trend úrovně 4. ročnku G+H a Vinexu tak podal přesvědčivý důkaz o tom, že BVV Brněnské veletrhy právem náleží do souhvězdí stálic evropského veletržního nebe.

Biomouka špaldová celozrnná - obalPotravinářský hit posledních roků, s dodatkem, že nikterak brán jako módní výstřelek ve jménu přínosu jakési atraktivity za každou cenu, nýbrž stávající se seriózním a žádaným potravním artiklem na gastronomickém trhu. Bioprodikty tak měly i své zastoupení na 4. ročníku G+H. Kvalita biopotraviny je vyvážena i cenou, která její hodnotu dokáže navýšit v řádu několika desítek procent. Přesto křivka ukazatele poptávky má po tomto druhu výrobku vzestupnou tendenci.

Biomoukou se na brněnském výstavišti prezentovala společnost Biomlýn s.r.o. s denní produkcí téměř 60 tun biomouky, používající biologickou obilnou komoditu z prostředí Českomoravské vrchoviny, kdy stálou složkou výrobní činnosti je i konvenční mouka.

Mlynářská společnost je držitelem certifikace: HACCP, ISO 9001:2000, certifikace výrobce biopotravin do společnosti KEZ, o.p.s. a kromě strojního mlynářského zařízení je vybavena špičkovým laboratorním zařízením.


GOZGASTRO logoŠiroká škála nabídky strojního a technologického vybavení pro kuchyně a cukrárny pod jednou střechou. Tak by mohl znít propagační slogan týkající se společnosti GOZ GASTRO, přítomné na veletržní G+H, mající ve svých řadách specialisty v daných oborech, jejichž dlouholetá profesní zkušenost má vyústění v rozmanité provozní nabídce, servisu a poradenství aktuálních potřeb pro firmy zaměřené na gastronomický provoz.

Jen v kuchyňské nabídkové listině nalezneme 36 základních položek počínaje například konvektomaty, sporáky, fritézami pokračujícími přes šokery, mrazničky, myčky na různé použití a ve výčtu nabídky konče úložnou vitrínou osazenou různými typy gastronádob. Počet těchto položek má své rozvětvení do nepřeberné detailové množiny jednotlivých výrobků, vytvářející vítanou a potřebnou nabídku této progresivně se vyvíjející společnosti.

Firma GOZ GASTRO zaměřuje svoji aktivitu i na výrobu nerezového nábytku a náleží k omezenému množství českých firem zabývající se tímto druhem činnosti.

Do souhrnného výčtu aktivit náleží též i projekční zaměření technologického směru, grafické návrhy interiérů provozoven včetně záručního a pozáručního servisu včetně zpracování problematiky HACCP.

Piva StarobrnoStarobrno a Velikonoce ve vzájemné spojitosti, se může zdát být ve směru přirovnání jaksi trochu přitažením za vlasy. Ale kdo je vyznavačem zlatavého moku, ví přesně, že je tomu právě naopak.
Největší jihomoravský pivní producent, náležící do vlastnického portfolia holandské společnosti Heineken, čtvrté největší pivovarnické skupiny světa, má s  největším liturgickým svátkem Velikonocemi souvislost v podobě využití barvy, kterou první den velikonočního tridia nese ve svém názvu.

Ano, jedná se o Zelený čtvrtek, v němž se odehrála slavná novozákonní epizoda Poslední večeře Páně.
S využitím tohoto liturgického námětu se již před třemi roky začala v pivovaru na Starém Brně produkovat pro jednorázovou potřebu zelená „třináctka" o obsahu alkoholu 5,8%, která se čepovala právě v den Zeleného čtvrtku. Později se tento způsob "zeleného požehnání" přenesl i do Čech a letos bude mí své působení v mnohých částech celého Česka.

Zelené pivo se vaří tradiční technologií za použití moravského sladu, českého chmele a vody s vysokým obsahem minerálů a ochucené speciálním likérem.

Protože Velikonoce jsou svátkem nemající pevné datum, což se rovnou měrou promítá i do termínu Zeleného čtvrtku, připomínáme, že pro letošek se jedná o 9. duben.

Holandský vlastník strategických pivních značek Starobrno, Krušovice a právě v době loňských Velikonocí získané společnosti Drinks Union, poprvé v historii svého působení na území České republiky, představil při příležitosti letošního G+H produkty uvedených pivních subjektů.

Perlička letošního G+H - „Z Prahy až k pavilonu A"

Hlavní nádraží Brno v noci

Organizátoři letošního G+H a Vinex připravili pro návštěvníky z české části naší republiky příjemnou a velmi atraktivní novinku v podobě speciálního vlaku vypraveného z Prahy se směrem jízdy přes Pardubice, tedy po klasické rychlíkové trase, nejenom na „rolu" jak Brňané ve svém žargonu nazývají hlavní nádraží, ale s pokračováním přes centrum města, Staré Brno podél toku řeky Svratky až do Pisárek, odkud vlak zamířil branou do arálu brněnského výstaviště. Jakže se takto netradiční cestou mohl dostat až před pavilon A? Odpovím, že docela tradičně, a to v kolejové stopě vybudované už v samém počátku vzniku BVV, která slouží vláčku motoráčku k přepravě veletržních exponátů, vedoucí z hlavního nádraží až do nitra veletrhu. „Proč by zde muselo být přepravováno pouze zboží?" řekla si společnost Veletrhy Brno a.s. a materiální vytíženost vyměnila za lidský náklad, čímž připravila příjemný zážitek jak pro účastníky této jízdy, tak i překvapení pro obyvatele jihomoravské metropole a jejích návštěvníků. Vzhledem k tomu, že trasa Brno hlavní nádraží není pro kolejový povoz elektrifikovaná, došlo k přepřažení na motorovou lokomotivu a celý vlak si to zamířil přes „štatl" (město) s cílovou stanicí „vystec"(výstaviště).

Výborný nápad korespondoval v průběhu jízdy i s výborným servisem počínající kousek za Prahou teplou snídaní z výrobků oceněných cenou „Zlaté plody Jihomoravského kraje". Po hodině jízdy se dostalo cestujícím cti ochutnat číši sektu společnosti Bohemia Sekt. Prezentační jízda tohoto druhu na jižní Moravu se samozřejmě nemohla obejít bez vinného povzbuzení, které zajišťoval Vinařský fond ČR, který si předával číše trochu objemnějšího obsahu se společností Heineken. O servis se staraly půvabné mladé hostesky, kdy vše mělo své repete při zpáteční večerní jízdě.

Nelze jinak, než zvolat hlasité „brávo" na adresu otců (samozřejmě i případných matek) a realizátorů této myšlenky, kdy atraktivní akce tohoto druhu byla hodnotným příspěvkem k popularizaci jak samotného veletrhu, tak i města Brna.

Zbývá dodat přání a přesvědčení, že takto pojatý doprovodný program realizovaný touto formou v hlavním městě veletrhů ČR, bude mít své pravidelné reprízy při každé větší veletržní akci.

A ještě dodám osobní prognózu, že pokud by se vlaková veletržní jízda podařila realizovat prostřednictvím tahu parní lokomotivou, která by mnohé vrátila do romantického století páry a těm mladším by ji představila na vlastní oči, tak se do Brna bude sjíždět možná i polovina celého Česka.


Jazykové verze

  • Čeština

Které spektrum produktů vás nejvíce zajímá?

29.8 % (74×)

56.9 % (141×)

13.3 % (33×)

Počet hlasování 248